انواع مدل موفق در کسب و کارهای اینترنتی
کسب وکارهای اینترنتی دارای مدل های مختلفی می باشند ولیکن با گسترش اینترنت روبه افزایش و گسترش می باشند .این کسب و کارها باید هدفمند و با کمترین ریسک مالی باشند تا به سود مناسب دست یابند بطورکلی کسب وکارهای موفق دارای 4 مدل کاربردی زیرمی باشند که عبارتند از:
۱ – ) کسب و کارهایی که ارائه جنس فیزیکی در فضای مجازی و اینترنتی می نمایند مانند دیجی کالا.
۲ – ) کسب و کارهایی که در راستای خدمات الکترونیکی فعالیت می نمایند مانند دفاتر پیشخوان دولت،پلیس ۱۱۰ .
۳ -) کسب وکارهایی که با توجه به تخصص کامپیوتری آنها و گرایش موردنظر فعالیت می نمایند مانند : ایجاد وب سایت- تولید اپلیکیشن موبایل – تولید محتوا – سرویس دهی هاست .
۴- ) کسب وکارهایی که ترکیبی از موارد فوق می باشد مانند شرکتهای بازاریابی بیمه .
اکنون جهت آشنایی بیشتر شما با مدل های کاربردی فوق توضیحاتی را خدمتتان ارائه می نماییم.
درمدل شماره ۱ ،شما با برنامه ریزی منظم می توانید کسب و کار سنتی خود را که ارائه جنس درآن بصورت حضوری می باشد از طریق یک سایت یا اپلیکیشن بصورت اینترنتی ارائه نمایید در این روش هم از نظر زمانی و هم از نظر پاسخگویی نسبت به رقبای خود بسیار پیشرفت خواهید نمود و نیازی نیست تا کلیه پاسخگویی ها Face to Face باشد و نیروی انسانی زیادی را استخدام نمایید بلکه می توانید با ۵۰% صرفه جویی در هزینه ها به مشتریان خود سرویس بهتری ارائه دهید این عمل را بسیاری از شرکتهای توزیع کالا همچون دیجی کالا ارائه می دهند.
در مدل شماره ۲ کسب و کارهای اینترنتی بصورت خدماتی و مشاوره ای می باشند و در حقیقت در این کسب وکار نسبت به مدل شماره ۱ ، شما از هزینه نمودن کمتری برخوردار خواهید بود زیرا جنس فیزیکی به آن صورت بیان شده قبلی ارائه نمی گردد و یا درصورت ارائه بسیار سیستماتیک و کمتر می باشد ، معمولا در این نوع مدل ارائه خدمات بیشتر درآمد بیشتر را حاصل می نماید .
در مدل شماره ۳ این کسب و کارها از بنیادی ترین و کاربردی ترین کسب و کارهای اینترنتی و مجازی می باشند که اساس و پایه کلیه مدل ها را تشکیل می دهند ، در این نوع مدل اننتخای یک تیم کارا و برنامه هدفمند صاحبان آن را در مدت زمانی کوتاه پولدار می نماید که نمونه بارز آن تاکسی اینترنتی های امروزه مانند اسنپ،تپسی و غیره می باشد البته همانطور که مشخص است جهت این نوع کسب و کارها نیازسنجی ،رایزنی با ارگانهای سنگ انداز ارائه دهنده مجوز و غیره نیاز به یک تیم کارآمد دارد همچنین جهت شروع کار بصورت قوی نیاز به یک اسپانسر مالی قوی نیز می باشد که متاسفانه در ایران کمتر پیدا می شود به همین دلیل می توان با سرمایه گذاران خارجی نیز در این موارد مشارکت نمود و سود آنرا تقسیم کرد که این سود بسیار بیشتر از حالت انفرادی خواهد بود.
در مدل شماره ۴، ما با کسب و کارهای ترکیبی مواجه هستیم و این درحالتی می باشد که بخواهیم ترکیبی از مدل های قبلی را بصورت هلدینگ و درحالت گسترده تر ارائه نماییم و این حالت زمانی ممکن است که حداقل یکی از مدل های قبلی را در سطح موفقیت آمیز کوچکتر گذرانده باشیم نمونه بارز این مدل فروش شبکه ای یا بازاریابی شبکه ای در سطح وسیع جهت ارائه یک تقاضا می باشد مانند فروش انواع بیمه نامه در سطح کشور.
آمازون دانشگاهيان راهي مطمئن براي كسب و كارهاي اينترنتي زودبازده ، تا نهايت موفقيت، قدم به قدم همراه شما هستيم .