طبقه بندي کسب و کارهاي مجازي ( اینترنتی)
- همانطور که در بخشهای قبلی بیان نمودیم کسب و کار اینترنتی در فضای مجازی از انواع گوناگونی برخوردار می باشند که علاقه مندان به آنها با توجه به تجربه و تخصص خود می توانند یک یا چند مورد از آنها را برحسب توانایی خود وافراد مشارکت کننده انتخاب نمایند ولیکن در حالت کلی این کسب وکارها را می توان به موارد ذیل تقسیم بندی نمود که شامل :
- ۱-) کسب و کارهای خوداشتغالی که درآن، افراد خود بصورت مجازی تصمیم به راه اندازی آن در بستر اینترنت می نمایند.
- ۲-) کسب و کارهای مشارکتی سازمانی که افراد در فضای مجازی به صورت دورکاری برای آن سازمان یا شرکت های دیگر فعالیت می نمایند.
- ۳-) کسب و کارهای مجازی که درآن بعضی از مشاغل مبادلات فیزیکی را پشتیبانی می نمایند.
- در دو مورد اول صرفا همه کارها مجازی می باشد ولیکن در مورد سوم که به سرعت درحال گسترش می باشد اجناس فیزیکی و سنتی قدیم مبادله می گردند.
- باافزایش روزافزون جمعیت، نرخ بیکاری در جوامع رو به افزایش است. این امر نشانگر نیاز مبرم به استراتژیهای جدید و متفاوت کسب و کار و بازاریابی است. از سوی دیگر، با رونق اینترنت و رشدرسانههایاجتماعی، شاهد ظهور نوع جدیدی از کارآفرینی به نام کسب و کار اینترنتی یا آنلاین هستیم. کسبوکار آنلاین این فرصت را به افراد میدهد تا با کمترین سرمایه (یعنی با داشتن اینترنت پرسرعت و یک کامپیوتر یا لپتاپ) قادر به راهاندازی یک کار جهانی باشند.
آمازون دانشگاهيان راهي مطمئن براي كسب و كارهاي اينترنتي زودبازده ، تا نهايت موفقيت، قدم به قدم همراه شما هستيم .